Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
XMLTreść
Zasady obsługi interesantów
- Indywidualne sprawy interesantów załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz przepisach szczególnych.
- Pracownicy Ośrodka zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw interesantów kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
- Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw interesantów ponoszą kierownicy komórek organizacyjnych oraz pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
- Sprawy wniesione na piśmie przez interesantów do Ośrodka są ewidencjonowane w dzienniku korespondencyjnym.
- Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:
- udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów;
- określenie terminu załatwienia sprawy;
- informowania zainteresowanych o postępach w załatwieniu ich sprawy;
- powiadamianiu o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej okoliczności;
- informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydawanych rozstrzygnięć.
Interesantów przyjmują:
- Dyrektor — we wtorki w godzinach 12.00-14.00.
- Zastępca Dyrektora — w poniedziałki i czwartki w godz. 11.00-13.00.
- Radca prawny — w każdy trzeci czwartek miesiąca w godz. 10.00-13.00 po zapisaniu u pracownika socjalnego.
- W Dziale Pomocy Środowiskowej:
- kierownik — w poniedziałki w godz. 11.00-13.00;
- pracownicy socjalni — według wykazu godzin przyjęć interesantów i wykazu rejonów.
- W Dziale Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych:
- kierownik — w czwartki w godz. 12.00-14.00;
- pracownicy — w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godz. 10.00-14.00.
- W Dziale Dodatków Mieszkaniowych:
- kierownik — we wtorki w godz. 12.00-14.00;
- pracownicy — w poniedziałki, wtorki i piątki w godz. 10.00-14.00, w czwartki w godz. 10.00-15.00.
- W Dziale Świadczeń Pomocy Społecznej:
- kierownik — w czwartki w godz. 11.00-13.00;
- pracownicy — w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godz. 10.00-14.00;
- w okresie od 15 sierpnia do 30 września każdego roku, pracownicy przyjmują interesantów w zakresie wydawania i przyjmowania wniosków w sprawie pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie miasta Kutno — dodatkowo w środy w godz. 10.00-14.00;
- wydawanie decyzji — we wtorki i czwartki w godz. 8.30-12.30.
- W Zespole Metodyczno-Analitycznym:
- kierownik — we wtorki w godz. 12.00-14.00;
- pracownicy — w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godz. 10.00-14.00.
- Pracownicy pozostałych komórek organizacyjnych — od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-15.30.