Zasady obsługi interesantów

§ 1. Indywidualne sprawy interesantów załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz przepisach szczególnych.

§ 2. Pracownicy Ośrodka zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw interesantów kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.

§ 3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw interesantów ponoszą kierownicy komórek organizacyjnych oraz pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.

§ 4. Sprawy wniesione na piśmie przez interesantów do Ośrodka są ewidencjonowane w dzienniku korespondencyjnym.

§ 5. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:

  • udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów;
  • określenie terminu załatwienia sprawy;
  • informowania zainteresowanych o postępach w załatwieniu ich sprawy;
  • powiadamianiu o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej okoliczności;
  • informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydawanych rozstrzygnięć.

§ 6.
 
Interesantów przyjmują:

1)   Dyrektor we wtorki w godzinach 12.00-14.00, Zastępca Dyrektora w poniedziałki i czwartki w godz. 11.00-13.00;

2)   radca prawny w każdy trzeci czwartek miesiąca w godz. 10.00-13.00 po zapisaniu u pracownika socjalnego;

3)   kierownik Działu Pomocy Środowiskowej w poniedziałki 
w godz. 10.30-12.00; pracownicy socjalni wg wykazu 
godzin przyjęć interesantów i wykazu rejonów określonych 
w Załączniku Nr 3 oraz Załączniku Nr 4 do Regulaminu organizacyjnego MOPS w Kutnie;

4)   kierownik Działu Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych 
w czwartki w godz. 12.00-14.00, pracownicy tego Działu:

a)    w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godz. 10.00-14.00 z zastrzeżeniem lit. b;

b)   w okresie od 1 sierpnia do 31 października każdego roku, pracownicy Działu Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych przyjmują interesantów: w poniedziałki, wtorki, czwartki w godz. 10.00-14.00, w piątki w godz. 11.30-16.30;

5)   kierownik Działu Dodatków Mieszkaniowych we wtorki w godz. 12.00-14.00, pracownicy tego Działu w poniedziałki, wtorki 
i piątki w godz. 10.00-14.00, w czwartki w godz. 10.00-15.00;

6)   kierownik Działu Świadczeń Pomocy Społecznej w każdy czwartek w godz. 11.00-13.00, pracownicy tego Działu w poniedziałki, wtorki, czwartki w godz. 10.00-14.00; wydawanie decyzji 
we wtorki i czwartki w godz. 10.00-14.00. 

W okresie od 15 sierpnia do 30 września każdego roku, pracownicy Działu Świadczeń Pomocy Społecznej przyjmują interesantów w zakresie wydawania i przyjmowania wniosków 
w sprawie pomocy materialnej o charakterze socjalnym 
dla uczniów zamieszkałych na terenie miasta Kutno – dodatkowo w piątki w godz. 10.00-14.00;

7)   pracownicy innych komórek organizacyjnych Ośrodka w ciągu całego dnia pracy Ośrodka.