Zasady obsługi interesantów

  1. Indywidualne sprawy interesantów załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz przepisach szczególnych.
  2. Pracownicy Ośrodka zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw interesantów kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
  3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw interesantów ponoszą kierownicy komórek organizacyjnych oraz pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
  4. Sprawy wniesione na piśmie przez interesantów do Ośrodka są ewidencjonowane w dzienniku korespondencyjnym.
  5. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:
    • udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów;
    • określenie terminu załatwienia sprawy;
    • informowania zainteresowanych o postępach w załatwieniu ich sprawy;
    • powiadamianiu o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej okoliczności;
    • informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydawanych rozstrzygnięć.

Interesantów przyjmują:

  1. Dyrektor we wtorki w godzinach 12.00-14.00, Zastępca Dyrektora w poniedziałki i czwartki w godz. 11.00-13.00.
  2. Radca prawny w każdy trzeci czwartek miesiąca w godz. 10.00-13.00 po zapisaniu u pracownika socjalnego.
  3. Kierownik Działu Pomocy Środowiskowej w poniedziałki w godz. 10.30-12.00. Pracownicy socjalni wg wykazu godzin przyjęć interesantów i wykazu rejonów określonych.
  4. Kierownik Działu Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych w czwartki w godz. 12.00-14.00. Pracownicy tego Działu:
    • a) w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godz. 10.00-14.00 z zastrzeżeniem poniższego podpunktu;
    • b) w okresie od 1 sierpnia do 31 października każdego roku, pracownicy Działu Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych przyjmują interesantów: w poniedziałki, wtorki, czwartki w godz. 10.00-14.00, w piątki w godz. 11.30-16.30;
  5. Kierownik Działu Dodatków Mieszkaniowych we wtorki w godz. 12.00-14.00, pracownicy tego Działu w poniedziałki, wtorki i piątki w godz. 10.00-14.00, w czwartki w godz. 10.00-15.00;
  6. Kierownik Działu Świadczeń Pomocy Społecznej w każdy czwartek w godz. 11.00-13.00, pracownicy tego Działu w poniedziałki, wtorki, czwartki w godz. 10.00-14.00; wydawanie decyzji we wtorki i czwartki w godz. 10.00-14.00.
    W okresie od 15 sierpnia do 30 września każdego roku, pracownicy Działu Świadczeń Pomocy Społecznej przyjmują interesantów w zakresie wydawania i przyjmowania wniosków w sprawie pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie miasta Kutno – dodatkowo w piątki w godz. 10.00-14.00;
  7. Pracownicy innych komórek organizacyjnych Ośrodka w ciągu całego dnia pracy Ośrodka.