Refundacja podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 i 2024 r.
XMLTreść
Refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych w gospodarstwach domowych to refundacja kwoty odpowiadającej podatkowi VAT wynikającej z opłaconej faktury do 31 grudnia 2023 r. oraz od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2024 r.
Refundacja podatku VAT przysługuje odbiorcy paliw gazowych w przypadku, gdy głównym źródłem ogrzewania jest urządzenie grzewcze zasilane paliwem gazowym wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Refundacja podatku VAT przysługuje:
- Osobie w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 2100 zł.
- Osobie w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł.
Dochodem gospodarstwa domowego po odliczeniu kwot alimentów świadczonych na rzecz innych osób są:
- Przychody podlegające opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych pomniejszone o koszty przychodu, należny podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na ubezpieczenie społeczne niezaliczone do kosztów uzyskania przychodu oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne.
- Dochody niepodlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
- Dochody z gospodarstwa rolnego.
- Dochody z działalności opodatkowanej na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Dochód gospodarstwa domowego ustala się jednorazowo przy złożeniu pierwszego wniosku na podstawie dochodów osiągniętych:
- W 2021 r. — w przypadku pierwszego wniosku złożonego do dnia 31 lipca 2023 r.
- W 2022 r. — w przypadku pierwszego wniosku złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia 2023 r. do dnia 30 lipca 2024 r.
- W 2023 r. — w przypadku pierwszego wniosku złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 30 września 2024 r.
Wypełniony i podpisany wniosek można złożyć w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kutnie, ul. Warszawskie Przedmieście 10a — w Dziale Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych, pok. 37 lub przesłać pocztą:
- Do dnia 30 września 2024 roku — w dowolnym momencie po otrzymaniu faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
- Po dniu 30 września 2024 roku — w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
W przypadku złożenia wniosku o refundację podatku VAT za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
Do wniosku o refundację podatku VAT trzeba załączyć:
- Fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych przez przedsiębiorstwo energetyczne,
- Dowód uiszczenia zapłaty za fakturę.
Wnioski dostępne są poniżej jako załączniki.
We wniosku należy podać numer konta bankowego.
Godziny przyjęć interesantów:
poniedziałek – wtorek: 10:00 – 14:00
czwartek – piątek: 10:00 – 14:00
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem:
24 2534446, 24 2534309 lub 780 285 623.
Kutno, dnia 18.03.2024 r.